Suoraan sisältöön

Palvelupäällikkö Juhani Vuorijärvi kehittää palveluprosesseja: “On antoisaa olla mukana luomassa uutta”

Juhani Vuorijärvi aloitti Vimanan Vinkki-palvelupisteen palvelupäällikkönä vuoden 2019 alussa. Työssään Juhani kehittää sekä Vinkki-palvelupistettä että tuotannon tukea Vimanan olemassa oleville ja tuleville palveluille. Lisävastuina hänellä on prosessimanagerin rooli häiriönhallinnan ja palvelupyyntöjen hallinnan prosesseille sekä vastuita ITSM-työkalun valintaan ja hallintaan liittyen. Aikaisemmin Juhani on työskennellyt monenlaisissa ICT-alan rooleissa lähes 20-vuoden ajan – viimeiset vuodet keskittyen erityisesti valtion asiakkaiden ITSM-työkalukehitykseen. Juhani työskentelee Vimanan Helsingin konttorilla.

Mitä olet saavuttanut työssäsi viime aikoina? 
Olemme keskittyneet luomaan pohjaa tuleville palveluille kehittämällä Vinkki-palvelupisteen perustoimintoja. Käyttöön on muun muassa otettu ITSM-työkalu ja tärkeimmät ITIL-tuotantoprosessit. Toistaiseksi palvelemme lähinnä sisäisiä asiakkaita tuottaen heille IT-tukea.

Mikä on haastavinta työssäsi? 
Haastavinta, ja samalla myös antoisaa, on ollut oman itseni muutosjohtaminen tilanteessa, jossa työympäristö on vaihtunut suuresta pörssiyhtiöstä pieneen alkuvaiheessa olevaan valtionyhtiöön.

Mikä on parasta työssäsi? 
Mahtava työyhteisö, tekemisen meininki, näköala julkishallinnon palveluihin sekä valtiolliseen päätöksentekokoneistoon. On antoisaa olla luomassa uutta “tyhjältä pöydältä”.

Miten haluaisit kehittää itseäsi / Vimanaa? 
Haluan nähdä Vimanan merkittävänä lenkkinä ketjussa, joka varmistaa digitalisaation avulla yhdenvertaiset ja kustannustehokkaat julkiset palvelut kaikille suomalaisille. Itselläni on vielä paljon opittavaa eri julkishallinnollisista toimijoista ja niiden rooleista.

Miten vietät vapaa-aikaa? 
Perheen parissa ja erilaisissa ulkoilmaharrasteissa mahdollisimman syvällä luonnon helmassa.

Mikä on mottosi? 
Työtä päin – tarmolla, mutta tärkeilemättä!